06-05-2019

‘Leef, dans, lach, sport en verwonder!’

‘Leef, dans, lach, sport en verwonder!’. Dat is het thema van de achtste keer ‘Reuma in Beweging’ van het Maasstad Ziekenhuis. Op zaterdag 11 mei kunnen reumapatiënten in het Maasstad Ziekenhuis verschillende beweegworkshops volgen. Want bewegen is belangrijk, zeker voor reumapatiënten.

Regelmatige, (aan)gepaste lichamelijke beweging kan reumapatiënten enorme voordelen bieden en klachten en pijn verminderen. Tijdens deze editie van ‘Reuma in Beweging’ wordt de nadruk gelegd op de positieve energie die bij beweging vrijkomt. Vandaar het motto: ‘Leef, dans, lach, sport en verwonder!

Blijven bewegen is belangrijk
Om het bewegen thuis voort te zetten, staan er tijdens ‘Reuma in Beweging’ ook verschillende informatiekraampjes in het Maasstad Ziekenhuis, waar de patiënten onder andere informatie kunnen krijgen over het aansluiten bij een beweeggroep.

Aanmelden
Aan eerdere edities deden honderden patiënten mee. Voor de achtste editie zijn er nog plaatsen beschikbaar. Aanmelden kan via deze link.

Programma
Vanaf 10.00 uur gaan de deuren en na de officiële opening om 11.00 uur starten de workshops. ‘Reuma in Beweging’ duurt tot ongeveer 15.30 uur.