Terug

Hoe werkt het?

Alle patiënten van 16 jaar en ouder kunnen inloggen in Mijn Maasstad Ziekenhuis. Wel moet het BSN nummer gecontroleerd zijn. Dat gebeurt meestal bij het eerste bezoek aan het ziekenhuis.

U wilt inloggen. Volg dan elke stap in onderstaande uitleg.

Hoe logt u in op Mijn Maasstad Ziekenhuis

Log in via uw computer, laptop, tablet of mobiele telefoon.

Log in via uw computer, laptop, tablet of mobiele telefoon.

Om veilig in te loggen, heeft u DigiD met sms nodig of de DigiD app. Ga hiervoor naar de website www.digid.nl. Na het aanvragen van uw DigiD krijgt u per post een activeringscode thuisgestuurd. Dit kan maximaal drie dagen duren. Wilt u simpele uitleg over DigiD, ga dan naar www.digid.steffie.nl.

Stap 1

 

Stap 2
  • U bent op de inlogpagina van Mijn Maasstad Ziekenhuis.
  • Klik op de oranje knop ‘Inloggen met DigiD’.

Stap 3
  • U bent op een scherm van DigiD.
  • Klik op de grijze knop ‘Inloggen’.

Stap 4
  • U bent op het inlogscherm van DigiD voor Mijn Maasstad Ziekenhuis.
  • Klik op ‘Ik wil inloggen met een controle via sms’. Of gebruik de DigiD app.
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. 
  • U ontvangt op uw mobiele telefoon een sms-code. Voer deze in.

 Stap 5
  • U bent ingelogd in Mijn Maasstad Ziekenhuis!
  • U krijgt op iedere pagina uitleg wat u ziet en hoe het werkt.

 

 

 

Waar vindt u meer informatie?

 

Ik wil mijn volledige medisch dossier inzien, kan dat?

Nee, u kunt op Mijn Maasstad Ziekenhuis niet uw vólledige medisch dossier inzien, maar wel veel onderdelen.

U vindt er een kort verslag van uw consult, uitslagen van onderzoeken (24 uur nadat de uitslag bekend is), brieven, medicijnen en metingen. Daarnaast ook de onderdelen allergieën, behandelbeperkingen, functionele en mentale status, implantaten, intoxicaties, medische hulpmiddelen en zorgactiviteiten (verrichtingen). Er worden steeds meer onderdelen van uw medisch dossier beschikbaar gesteld op Mijn Maasstad Ziekenhuis.

 

Ik zie de uitslag van mijn onderzoek niet op Mijn Maasstad Ziekenhuis. Hoe kan dat?

Nadat bij u een onderzoek is uitgevoerd heeft het ziekenhuis tijd nodig om bijvoorbeeld het bloed te onderzoeken. Als de uitslag in het ziekenhuis bekend is, dan duurt het nog 24 uur voordat u de uitslag kunt zien op Mijn Maasstad Ziekenhuis.

Bijvoorbeeld: Er wordt bij u bloed geprikt op maandag. Het onderzoek van het bloed duurt 2 dagen. Woensdag heeft uw arts dan de uitslag. U kunt dan op donderdag uw uitslag bekijken op Mijn Maasstad Ziekenhuis.  

 

Ik wil een vraag stellen aan mijn arts met een E-consult, dat lukt niet. Hoe kan dat?

Dit kan te maken hebben met een instelling in ons systeem. Neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Zij kunnen voor u nakijken of alle instellingen juist zijn. De telefoonnummers van de poliklinieken vindt u op de afsprakenkaart of de website.

 

Ik heb nog geen antwoord ontvangen op mijn E-consult, er zijn 3 werkdagen verstreken. Hoe kan dat?

Als u bent ingelogd op Mijn Maasstad Ziekenhuis en u ziet na 3 werkdagen bij E-consult geen antwoord op uw bericht, bel dan naar de polikliniek. De telefoonnummers van de poliklinieken vindt u op de afsprakenkaart of de website. Heeft u geen e-mail ontvangen dat er een E-consult voor u klaar staat in Mijn Maasstad Ziekenhuis? Controleer dan een aantal instellingen:  

 
  1. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en controleer of het vinkje aanstaat bij ‘Ik wil een E-mail ontvangen als ik een E-consult krijg’. Ook het ziekenhuis moet dit voor u instellen binnen het Elektronisch dossier. Dit kan de Patiëntenregistratie in de centrale hal voor u doen.
  2. Controleer of wij het goede E-mailadres van u hebben? Ga naar ‘Mijn gegevens’ en dan naar ‘Mijn Persoonsgegevens’. Als uw e-mailadres niet klopt kunt u dit zelf aanpassen.
  3. Soms komen E-mails van Mijn Maasstad Ziekenhuis in uw Spam (ongewenste e-mail). Kijk in uw mailbox bij ‘Spam/junk/ ongewenste mail’ als u de E-mail van Mijn Maasstad Ziekenhuis niet heeft ontvangen.  

 

Ik heb ingesteld om een e-mail te ontvangen wanneer ik een e-consult ontvang, ik krijg echter geen e-mail. Wat is er aan de hand?

U geeft op twee plaatsen aan dat u een e-mail wilt ontvangen wanneer er een e-consult voor u klaar staat:

- bij Patientenregistratie in de centrale hal. Door deze stap te volgen wordt uw keuze vastgelegd in ons electronisch patiëntendossier.
- In het portaal onder ‘ Mijn instellingen’. Hier vinkt u aan: Ik wil een E-mail ontvangen wanneer ik een E-consult krijg. Op dat moment is uw portaalinstelling bekend.

Alleen als dit op beide plaatsen goed geregistreerd is, ontvangt u ook daadwerkelijk een e-mail.

 

Ik kan niet alle consultverslagen, brieven en uitslagen terugvinden, hoe kan dat?

Consultverslagen: op Mijn Maasstad Ziekenhuis worden de consultverslagen van na 31 november 2018 getoond. Dit geldt voor bijna alle afdelingen. Enkele afdelingen worden later toegevoegd.

Brieven: op Mijn Maasstad Ziekenhuis worden alle brieven getoond van na 5 december 2016.

Uitslagen: op Mijn Maasstad Ziekenhuis worden de uitslagen van de pathologie, radiologie, microbiologie getoond vanaf 5 december 2016. Ook uitslagen van metingen, zoals gewicht, lengte of bloeddruk worden getoond vanaf 5 december 2016. De uitslagen van de klinische chemie zijn allemaal zichtbaar (ook van voor 5 december 2016).

  

Kan ik mijn dossier downloaden of printen?

Het is niet mogelijk om uw dossier te downloaden vanaf Mijn Maasstad Ziekenhuis. Het is wél mogelijk om bepaalde onderdelen te printen.

U kunt de brieven opslaan als PDF of printen. Ook kunt u uw uitslagen printen met de printknop rechts bovenin het scherm.

Wilt u een kopie van uw gehele dossier, dan kunt u hiervoor terecht bij de polikliniek waar u onder behandeling bent. Het telefoonnummer van de betreffende polikliniek vindt u op uw afsprakenkaart of op de website.
 

Wat is een erkend legitimatiebewijs?

In onze folder leest u wat een erkend legitimatiebewijs is.

 

Waar kan ik de Patiëntenregistratiebalie vinden?

Nog voor de receptie in de centrale hal gaat u rechtsaf. U bent aangekomen bij Bureau Opname/Patiëntenregistratie. Hier kunt u zich melden bij de balie.

 

Ik wil een machtiging aanvragen om de gegevens van mijn kind of een ander persoon die ik vertegenwoordig, in te zien. Hoe vraag ik dit aan?

U kunt nog geen machtiging voor Mijn Maasstad Ziekenhuis aanvragen. Houd u hiervoor de website in de gaten, op een later moment gaan we dit wel aanbieden.

      

Ik wil een afspraak plannen met Mijn Maasstad Ziekenhuis, kan dat?

Nee, u kunt via Mijn Maasstad Ziekenhuis nog geen afspraken inplannen. Dit willen wij op een later moment wel gaan aanbieden, houd hiervoor de ontwikkelingen op Mijn Maasstad Ziekenhuis in de gaten.

      

Kan ik Mijn Maasstad Ziekenhuis ook op mijn telefoon of tablet gebruiken?

Ja, u kunt Mijn Maasstad Ziekenhuis op uw computer, laptop, tablet en telefoon bekijken.

Er is geen speciale app voor Mijn Maasstad Ziekenhuis. Wel kunt u de inlogpagina op het beginscherm van uw telefoon of tablet zetten. Als u daarna met de DigiD app inlogt, komt u snel op de mobiele website van Mijn Maasstad Ziekenhuis.

Heeft u een Android telefoon? Ga naar de inlogpagina, klik in de browser rechtsboven op Menu, klik op ‘Toevoegen aan startscherm’.

Heeft u Iphone en Ipad? Ga naar de inlogpagina, klik in de browser onderaan op het ‘deelicoon’(vierkantje met pijl), zoek in het onderste menu naar ‘Zet op beginscherm’ (veeg naar links of rechts als u hem niet gelijk ziet staan).

      

Welke browsers kan ik gebruiken voor Mijn Maasstad Ziekenhuis?

Voor een goede werking kunt u gebruik maken van:

  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Safari
  • Internet explorer 10 of hoger
  • Microsoft Edge

Voor een goed en veilig gebruik van Mijn Maasstad Ziekenhuis is het belangrijk dat alle updates voor de browser tijdig worden geïnstalleerd.

      

Ik log succesvol in, maar kom niet op Mijn Maasstad Ziekenhuis. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat u geen toegang krijgt, omdat:

  • U BSN niet gevalideerd is in ons systeem. Dit gebeurt meestal bij uw eerste bezoek aan het ziekenhuis. U kunt u BNS laten valideren bij de balie van Patiëntenregistratie. Neem dan een erkend legitimatiebewijs mee.
  • U nog geen 16 jaar bent
  • U wordt vertegenwoordigd in de zorg door een mentor, echtgenoot/partner, of een ouder/kind/etc.

Is dit niet het geval, of weet u het niet en krijgt u geen toegang tot Mijn Maasstad Ziekenhuis? Neem dan contact op met het servicepunt: (010)-291 2900.

Wilt u deze informatie delen?

Maasstad Ziekenhuis gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.