24-01-2019

Abdul & Shahraan voor 1 dag baas in Maasstad Ziekenhuis

Op donderdag 24 januari had het Maasstad Ziekenhuis voor één dag twee nieuwe bazen, Abdul en Shahraan. JINC Baas van Morgen gaf beide twaalfjarige leerlingen van de Elisabethschool de kans om te ontdekken hoe het is om bestuurder van een ziekenhuis te zijn. Voorzitter van de raad van bestuur, Peter Langenbach, stelde graag zijn stoel voor ze beschikbaar en kreeg daarvoor waardevolle input terug.

Op verkenning in het ziekenhuis
Nadat Peter Abdul en Shahraan had opgehaald, genoten ze gezamenlijk – samen met de andere leerlingen die ‘Baas van Morgen’ mochten zijn – van een uitgebreid ontbijt. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis, zijn ze samen met Peter direct op verkenning uitgegaan. Een kijkje achter de schermen bij o.a. Radiologie, de SEH en de Kinderafdeling vonden ze erg leuk. Shahraan: “We hebben gekozen voor een ziekenhuis omdat we nieuwsgierig zijn naar wat er allemaal gebeurt.” Ook hadden ze nog enkele interessante ideeën om het ziekenhuis meer op kinderen af te stemmen. Zo vonden ze bijvoorbeeld dat er nog wel meer gedaan kon worden voor patiëntjes, bijv. door uitjes te regelen voor kinderen die ziek zijn maar wel naar buiten mogen. Maar het werk van Peter, lijkt ze toch maar moeilijk. Abdul: “Hij moet veel regelen en van alles tegelijkertijd doen.”

Voorzitter van de raad van bestuur, Peter Langenbach, geeft uitleg tijdens de rondleiding.

Ook Peter heeft genoten van de aanwezigheid van de twee bazen: “Ik heb wederom met plezier voor één dag mijn rol als bestuurder aan deze twee kanjers overgedragen. We hebben leuke gesprekken gehad waaruit bleek dat het slimme en spontane jongens zijn. Ze toonden interesse en keken hun ogen uit tijdens ons bezoek aan verschillende afdelingen. Ze hebben een duidelijk beeld van wat ze wel of niet zouden willen doen. Ik hoop dat we ze tijdens deze dag hebben weten te inspireren om zo te blijven doorgaan. Als je een goed plan hebt en je doet je best, gaat het je namelijk altijd lukken.”

Over JINC
Ieder kind verdient een eerlijke kans op de arbeidsmarkt. JINC zet zich in voor kinderen tussen de acht en zestien jaar die opgroeien in een omgeving met sociaaleconomische achterstand. Elk kind heeft dromen en talenten, maar als je opgroeit in een omgeving met weinig rolmodellen en veel werkloosheid, krijg je nauwelijks kans om deze waar te maken en sta je er vaak alleen voor. JINC geeft deze kinderen een kans op een betere toekomst. Zij leren solliciteren, maken kennis met verschillende beroepen en ontdekken samen met een coach welk werk bij hun mogelijkheden en talenten past. Jaarlijks bereikt JINC ruim 39.000 leerlingen van de basisschool en het VMBO. JINC is een non-profit organisatie die grotendeels wordt gefinancierd door het bedrijfsleven en heeft kantoren in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Kennemerland, Almere, Den Haag, ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven.