13-03-2019

Maasstad Ziekenhuis genomineerd voor Value Based Health Care Dragons Grant 2019

Het Maasstad Ziekenhuis is genomineerd voor de VBHC Dragons Grant 2019 vanwege de innovatieve afspraken die het ziekenhuis heeft gemaakt met de zorgverzekeraars. Het bedrag dat het Maasstad Ziekenhuis ontvangt voor de geleverde spoedeisende zorg, hangt af van de kwaliteit van de zorg. Het aantal medische handelingen dat het ziekenhuis verricht is daarmee niet langer bepalend voor de hoogte van de vergoeding. Er zijn indicatoren vastgesteld om de kwaliteit van de acute zorg te meten, zoals de patiënttevredenheid. Door hierop te verbeteren kan het ziekenhuis meer vergoeding van de zorgverzekeraar verdienen. Kortom: de kwaliteit van onze zorg is leidend.

Prijsuitreiking
Het Value Based Health Care Dragons Grant event wordt gehouden op woensdag 17 april. Op het evenement wordt het gepitcht en beoordeeld door de zogenoemde Value Based Health Care draken en wordt de winnaar bekend gemaakt. De Value Based Health Care-draken zijn experts op het gebied van Value Based Health Care.

Over Value Based Health Care Dragons Grant
De Value Based Health Care Dragons Grant is een onderdeel van de jaarlijkse VBHC prijs.Het ondersteunt en erkent inspirerende initiatieven die gericht zijn op het creëren van waardegedreven zorg voor de patiënt.