20-02-2019

Samenwerking met IZER zorgt voor extra service patiënten met chronische ziekten

Het Maasstad Ziekenhuis heeft afspraken gemaakt met de Integrale Zorggroep Eerstelijn Rijnmond (IZER) om de zorg voor patiënten te verbeteren. Mark Schellings, klinisch chemicus: “Patiënten met chronische ziekten waaronder diabetes en hart- en vaatziekten die onder behandeling staan van de huisarts kunnen vanaf nu bloed laten prikken bij de afdeling Bloedafname van het Maasstad Ziekenhuis. Een extra service voor deze patiëntengroep die woonachtig is in de omgeving van het ziekenhuis. De afdeling Bloedafname is dagelijks van 7.30 -17.00 uur en dinsdag tot 20.30 uur geopend.”

Extra service patiënten
Bij de behandeling van een chronische ziekte zijn verschillende zorgverleners uit verschillende disciplines betrokken. Met ketenzorg bundelen al die zorgverleners hun krachten, met één gezamenlijk doel: de kwaliteit van leven van patiënten verbeteren. Dankzij de samenwerking tussen IZER en het ziekenhuis kunnen patiënten nu dicht bij huis bloed laten prikken en onderzoeken. De samenwerking met IZER past uitstekend binnen de ambitie 'Netwerkzorg' van het Maasstad Ziekenhuis.

Integrale Zorggroep Eerstelijn Rijnmond
IZER is een eerstelijns ketenzorggroep van huisartsen in de regio Rotterdam-Rijnmond. Met meer dan 200 aangesloten huisartsen en vele ketenpartners zet IZER zich in voor de kwaliteitsverbetering van de zorg aan chronisch zieken en ouderen.