24-03-2020

Berensokken, rozen en een garnalencocktail van een sterrenkok

Al dagenlang wordt het Maasstad Ziekenhuis getrakteerd op de meest uiteenlopende producten. Bloemen, snoepjes, een speciaal voor ons gemaakt schilderij en vandaag zelfs een heerlijk twee gangen menu gemaakt door sterrenkok René Tichelaar. Van heinde en verre willen mensen ons een hart onder de riem steken in de strijd tegen het coronavirus (COVID-19).

“Wij kweken producten voor de professionele markt. Door het coronavirus hebben we nu een kas vol goede producten staan die verloren dreigen te gaan. En gezonde voeding in de prullenbak gooien, willen we niet,” vertelt Bart van Meus van kwekerij Koppert Cress uit Monster. Het idee om samen met de foodtruck van Chez Jan uit Rotterdam en René Tichelaar van restaurant de Gieser Wildeman in Noordeloos een verse maaltijd voor ziekenhuismedewerkers te maken was al snel geboren én geregeld.

Op het menu staan een garnalencocktail vooraf en kabeljauwcurry met rijst en een salade als hoofdgerecht. Van de geur alleen al werd iedereen in het ziekenhuis enthousiast. De maaltijd werd dan ook dankbaar in ontvangst genomen op de afdelingen. “Wij doen dit heel graag”, zegt Bart van Meus lachend. “De mensen in de zorg kunnen onze steun goed gebruiken”.

Alle mooie acties en kaartjes van bedrijven en particulieren van de afgelopen dagen zijn hartverwarmend en worden door alle medewerkers ontzettend gewaardeerd. Het is fijn om te weten dat er aan ons gedacht wordt!

Dank jullie wel!