06-09-2021

Begin een goed gesprek in het Maasstad Ziekenhuis

‘Begin een goed gesprek‘ is de slogan van de campagne die vandaag is gestart om Nederlanders te motiveren een goed gesprek te voeren met hun zorgverlener om zo beter samen te kunnen beslissen. Het Maasstad Ziekenhuis is blij met de campagne en de aandacht voor een goed gesprek over de behandeling, want alleen door een goed gesprek kunnen wij samen met u beslissen welke zorg het beste bij u past.

Samen Beslissen in het Maasstad Ziekenhuis
In het Maasstad Ziekenhuis hebben we al een lange tijd aandacht voor samen beslissen. Samen beslissen betekent dat wij zorg verlenen waarbij we u mee laten beslissen over de zorg die u ontvangt. We hebben dashboards, animaties en keuzehulpen ontwikkeld om het samen beslissen makkelijker te maken. Daarmee helpen wij u om goed mee te kunnen beslissen over welke behandeling of onderzoek het beste bij u past. Of om eventueel samen te kiezen om een behandeling te stoppen.

Meer weten over Samen Beslissen?
Op deze pagina vindt u meer informatie over Samen Beslissen. Hier is onder meer een animatie te vinden die uitlegt waarom wij Samen Beslissen belangrijk vinden. Ook staan er tips over hoe u zich kunt voorbereiden op uw afspraak en voorbeeldvragen die u kunt stellen om met uw zorgverlener een goed gesprek te hebben.