11-02-2021

Ervaringsverhalen in magazine 'Anton' voor patiënten met kanker en naasten

“Toen ik mijn kinderen vertelde dat ik borstkanker heb, had ik van tevoren nagedacht welke dingen ik belangrijk vond. Ik wilde eerlijk zijn, niets verbergen, en geen sussende onwaarheden verkondigen. Maar ook wilde ik ze niet onnodig ongerust maken en belasten met mijn angst.” Bij Sylvia uit Barendrecht werd in oktober 2020 borstkanker geconstateerd. Haar verhaal en de manier waarop zij met haar ziekte omgaat, staat in het magazine ‘Anton’ dat wij samen met Stichting Optimale Ondersteuning bij Kanker (OOK) speciaal voor Wereldkankerdag 2021 voor patiënten en naasten maakten.

Anton Westerlaken was een van de bestuurders van het Maasstad Ziekenhuis. Hij had aandacht voor de patiënt altijd hoog in het vaandel staan. Toen hij zelf ongeneeslijk ziek werd, kreeg dit een andere betekenis. In zijn speech op onze eerste haardonatie actie in 2017 vertelde Anton: ‘Delen is iets kostbaars. Anderen helpen en op die manier het verschil voor iemand maken, iemand opnieuw perspectief geven.’ Met deze gedachte delen wij dit speciale magazine vol ervaringsverhalen, informatie en tips rondom leefstijl vanaf vandaag uit in het Maasstad Ziekenhuis. Daarnaast is er een online versie beschikbaar, die je vanuit huis kunt bekijken:

We hopen onze patiënten met alle verhalen een hart onder de riem te steken. Veel leesplezier!