15-04-2022

Mondkapjesplicht vervalt en patiënt mag meer bezoek ontvangen

Vanaf zaterdag 16 april versoepelen we de coronamaatregelen in ons ziekenhuis.

• Een mondkapje dragen is niet meer verplicht in ons ziekenhuis in openbare ruimten, zoals de centrale hal, gangen, poliklinieken en op de verpleegafdeling. In een behandel- of onderzoekskamer kan er nog gevraagd worden om een mondkapje te dragen als er geen 1,5 afstand gehouden kan worden.
  • Patiënten die zijn opgenomen in het Maasstad Ziekenhuis mogen per patiënt per keer 2 bezoekersontvangen tijdens de bezoektijd van 15.00-19.00 uur. Er mag afgewisseld worden. Uitzonderingen hierop kunt u hier lezen.

Alle andere coronamaatregelen, zoals 1,5 meter afstand houden en blijf thuis bij klachten, veranderen niet. Een overzicht van alle coronamaatregelen in het Maasstad Ziekenhuis vindt u hier

Wij doen dit om de kwetsbare personen die in ons ziekenhuis komen en onze medewerkers te beschermen. Wij vragen u om hier rekening mee te houden als u naar ons ziekenhuis komt.

Samen zorgen we voor een veilige omgeving.
Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking.