16-03-2023

Gevolgen landelijke actiedag ziekenhuizen voor onze patiënten

Vandaag voeren ziekenhuismedewerkers in het hele land actie voor een betere cao. Ook in het Maasstad Ziekenhuis doen verschillende afdelingen mee aan deze landelijke actie. In de centrale hal van het ziekenhuis organiseren medewerkers activiteiten om aandacht te vragen voor een betere cao.

Een aantal afdelingen in ons ziekenhuis draait een zondagsdienst vandaag. Dit betekent dat bepaalde geplande opnamen en geplande operaties niet doorgaan. Onze afdeling Bloedafname en de Maasstad Apotheek zijn gesloten. De meeste poliklinieken blijven open, de spoedzorg en de zorg voor opgenomen patiënten gaan door. Dit geldt ook voor spoedoperaties.

Als uw afspraak of operatie vandaag niet doorgaat, hebben we persoonlijk contact met u opgenomen. De afspraken die vandaag niet door kunnen gaan, zijn of worden zo snel mogelijk naar een andere datum verplaatst.

We hopen dat er snel een akkoord komt over de nieuwe cao tussen de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen en de vakbonden en dat zo min mogelijk patiënten overlast ervaren van deze actiedag.

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over de gevolgen van de landelijke actiedag ziekenhuizen voor onze patiënten.