Maatregelen coronavirus (COVID-19) Meer informatie

Marianne van Gink, vicevoorzitter

Tijdens een Open Dag van het Maasstad Ziekenhuis raakte ik in gesprek met een aantal leden van de toenmalige Patiëntenraad. Ik had op dat moment een negatieve ervaring opgedaan binnen het ziekenhuis en vertelde daar over. Tijdens dat gesprek werd verteld, dat de raad op zoek was naar nieuwe leden en of ik geen interesse had om te solliciteren. Dat leek mij een goed idee: een negatieve ervaring gebruiken om er voor mij en het ziekenhuis iets positiefs van te maken. Uiteindelijk gesolliciteerd, aangenomen en nu alweer ruim vier jaar lid. Persoonlijk vind ik het in dit digitale tijdperk belangrijk dat patiënten op een gemakkelijke manier gebruik kunnen maken van hun digitale dossier. Dat dossier moet duidelijke en belangrijke informatie bevatten in begrijpelijke taal. Als lid van de Patiëntenraad probeer ik mij altijd te verplaatsen in de patiënt. Hoe ervaart de patiënt het ziekenhuis, is het gastgericht, waar loopt hij/zij tegenaan?