Een afspraak maken
Om een afspraak te maken in onze ziekenhuis kunt u vanaf 2 dagen (48 uur) na uw doorverwijzing bellen naar de afdeling waar u een afspraak wilt maken. Om u zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, vragen wij u de volgende gegevens bij de hand te hebben tijdens het gesprek:
- uw verwijsbrief
- uw volledige naam
- uw geboortedatum
- uw adres en telefoonnummer
- de naam van uw huisarts en apotheek
Een afspraakbevestiging ontvangen
Nadat wij met u een afspraak hebben gemaakt, ontvangt u per e-mail een afspraakbevestiging. Houd er rekening mee dat e-mails van het Maasstad Ziekenhuis terecht kunnen komen bij ‘spam, junk of ongewenste mail’. Controleer deze map dus regelmatig.
Vanuit de e-mail verwijzen wij u naar uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis voor alle informatie over uw afspraak.
- Ga in Mijn Maasstad Ziekenhuis naar 'Afspraken'. Open uw afspraak via de knop 'Afspraakinformatie' om alle informatie over uw afspraak te zien.
- Bij 'Persoonlijke informatie' kan uw zorgverlener belangrijke extra informatie over uw afspraak hebben gezet. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken.
- Klik hier voor meer informatie over Mijn Maasstad Ziekenhuis en filmpjes.
Is het voor u niet mogelijk om de afspraakbevestiging per e-mail te krijgen? Dan kunt u dit aangeven bij uw zorgverlener en ontvangt u een brief.
Brief
Patiënten die de afspraakbevestiging niet digitaal kunnen ontvangen, krijgen een brief. In de brief vindt u de informatie over uw afspraak. U vindt deze informatie ook in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis.
Een herinnering ontvangen via BeterDichtbij en SMS
We versturen een afspraakherinnering via de app BeterDichtbij. Zo herinneren we u aan uw afspraak en of u nog iets moet doen om u voor te bereiden. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken. Heeft u een vraag over uw afspraak? Dan kunt u die ook gelijk stellen via BeterDichtbij.
Wilt u 2 dagen voor de afspraak ook via SMS een herinnering ontvangen van uw afspraak? Geef dit dan aan in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis bij Mijn gegevens, Mijn toestemmingen. Of u kunt dit aangeven bij de balie Patiëntenregistratie, (010) 291 19 06.