Uw afspraak maken, wijzigen of annuleren
Een afspraak maken
Voor het maken van een afspraak in ons ziekenhuis, kunt u bellen naar de afdeling waar u een afspraak wilt maken. Om u zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, vragen wij u de volgende gegevens bij de hand te hebben tijdens het gesprek:
- uw verwijsbrief
- uw volledige naam
- uw geboortedatum
- uw adres en telefoonnummer
- de naam van uw huisarts en apotheek
Een afspraakbevestiging ontvangen
Nadat wij met u een afspraak hebben gemaakt, ontvangt u een afspraakbevestiging. Deze ontvangt u per e-mail of brief.
Vanuit de e-mail verwijzen wij u naar uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis. Daar vindt u de details van en meer informatie over uw afspraak. Ziet u bij een afspraak een blauw informatieteken staan (‘i’)? Klik daar dan op, want dat betekent dat er belangrijke aanvullende informatie over uw afspraak voor u klaarstaat. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken.
Is het voor u niet mogelijk om de afspraakbevestiging per e-mail te krijgen? Dan kunt u dit aangeven bij uw zorgverlener en ontvangt u een brief.
* Houd er rekening mee dat e-mails van het Maasstad Ziekenhuis terecht kunnen komen bij ‘spam/junk/ongewenste mail’. Controleer deze map dus regelmatig.
Brief
Een aantal poliklinieken sturen de afspraakbevestiging nog per brief. Ook patiënten die de afspraakbevestiging niet digitaal kunnen ontvangen, krijgen een brief. In de brief vindt u de informatie over uw afspraak. U vindt deze informatie ook in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis.
Een herinnering van uw afspraak ontvangen via SMS
Wilt u 2 dagen voor de afspraak via SMS een herinnering ontvangen van uw afspraak? Geef dit dan aan in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis bij Mijn gegevens, Mijn toestemmingen. Of u kunt dit aangeven bij de balie Patiëntenregistratie, (010) 291 19 06.
Een afspraak wijzigen
Wilt u uw afspraak wijzigen? Bel dan naar de afdeling waar u de afspraak heeft. Het wijzigen van een afspraak moet u minimaal 24 uur vóór de afspraak doen. Als u uw afspraak op tijd wijzigt, kunnen we nog een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.
Een afspraak annuleren
Kan uw afspraak helaas niet doorgaan? Geeft dit dan minimaal 24 uur vóór de afspraak aan ons door. Als u uw afspraak op tijd annuleert, kunnen we op dat tijdstip een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.