Uw afspraak maken, wijzigen of annuleren

Een afspraak maken

Voor het maken van een afspraak in ons ziekenhuis, kunt u bellen naar de afdeling waar u een afspraak wilt maken. Om u zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, vragen wij u de volgende gegevens bij de hand te hebben tijdens het gesprek:

• uw verwijsbrief
  • uw volledige naam
  • uw geboortedatum
  • uw adres en telefoonnummer
  • de naam van uw huisarts en apotheek

Een afspraakbevestiging ontvangen

Nadat wij met u een afspraak hebben gemaakt, ontvangt u een afspraakbevestiging. Deze ontvangt u per e-mail of brief.

Wij communiceren steeds meer digitaal. De meeste poliklinieken van het Maasstad Ziekenhuis versturen uw afspraakbevestiging dan ook per e-mail. Houd er rekening mee dat e-mails van het Maasstad Ziekenhuis terecht kunnen komen bij ‘spam/junk/ongewenste mail’. Controleer deze map dus regelmatig.

Vanuit de e-mail verwijzen wij u naar uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis. Ga naar 'Agenda' en klik op 'Afspraken'. Open uw afspraak (knop 'Afspraakinformatie') om alle informatie over uw afspraak te zien. Bij 'Persoonlijke informatie' kan uw zorgverlener belangrijke extra informatie over uw afspraak hebben gezet. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken.
Klik hier voor filmpjes en meer informatie over Mijn Maasstad Ziekenhuis

Is het voor u niet mogelijk om de afspraakbevestiging per e-mail te krijgen? Dan kunt u dit aangeven bij uw zorgverlener en ontvangt u een brief.

Brief
Een paar poliklinieken sturen de afspraakbevestiging nog per brief. Ook patiënten die de afspraakbevestiging niet digitaal kunnen ontvangen, krijgen een brief. In de brief vindt u de informatie over uw afspraak. U vindt deze informatie ook in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis.

Een herinnering van uw afspraak ontvangen via SMS

Wilt u 2 dagen voor de afspraak via SMS een herinnering ontvangen van uw afspraak? Geef dit dan aan in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis bij Mijn gegevens, Mijn toestemmingen. Of u kunt dit aangeven bij de balie Patiëntenregistratie, (010) 291 19 06.

Een afspraak wijzigen

Wilt u uw afspraak wijzigen? Bel dan naar de afdeling waar u de afspraak heeft. Het wijzigen van een afspraak moet u minimaal 24 uur vóór de afspraak doen. Als u uw afspraak op tijd wijzigt, kunnen we nog een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.

Een afspraak annuleren

Kan uw afspraak helaas niet doorgaan? Geeft dit dan minimaal 24 uur vóór de afspraak aan ons door. Als u uw afspraak op tijd annuleert, kunnen we op dat tijdstip een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.