Afspraak maken, wijzigen of annuleren

Afspraak maken, wijzigen of annuleren

Als u een afspraak wilt maken, wijzigen of annuleren neemt dan altijd contact met ons op.

Een afspraak maken

Om een afspraak te maken in onze ziekenhuis kunt u vanaf 2 dagen (48 uur) na uw doorverwijzing bellen naar de afdeling waar u een afspraak wilt maken. Om u zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, vragen wij u de volgende gegevens bij de hand te hebben tijdens het gesprek:

  • uw verwijsbrief
  • uw volledige naam
  • uw geboortedatum
  • uw adres en telefoonnummer
  • de naam van uw huisarts en apotheek

Een afspraakbevestiging ontvangen

E-mail

Nadat wij met u een afspraak hebben gemaakt, ontvangt u per e-mail een afspraakbevestiging. Houd er rekening mee dat e-mails van het Maasstad Ziekenhuis terecht kunnen komen bij ‘spam, junk of ongewenste mail’. Controleer deze map dus regelmatig. 

Vanuit de e-mail verwijzen wij u naar uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis voor alle informatie over uw afspraak.

  • Ga in Mijn Maasstad Ziekenhuis naar 'Afspraken'. Open uw afspraak via de knop 'Afspraakinformatie' om alle informatie over uw afspraak te zien.
  • Bij 'Persoonlijke informatie' kan uw zorgverlener belangrijke extra informatie over uw afspraak hebben gezet. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken.
  • Klik hier voor meer informatie over Mijn Maasstad Ziekenhuis en filmpjes

Is het voor u niet mogelijk om de afspraakbevestiging per e-mail te krijgen? Dan kunt u dit aangeven bij uw zorgverlener en ontvangt u een brief.  

Brief

Patiënten die de afspraakbevestiging niet digitaal kunnen ontvangen, krijgen een brief. In de brief vindt u de informatie over uw afspraak. U vindt deze informatie ook in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis.   

Een herinnering ontvangen via BeterDichtbij en SMS

We versturen een afspraakherinnering via de app BeterDichtbij. Zo herinneren we u aan uw afspraak en of u nog iets moet doen om u voor te bereiden. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken. Heeft u een vraag over uw afspraak? Dan kunt u die ook gelijk stellen via BeterDichtbij. 

Wilt u 2 dagen voor de afspraak ook via SMS een herinnering ontvangen van uw afspraak? Geef dit dan aan in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis bij Mijn gegevens, Mijn toestemmingen. Of u kunt dit aangeven bij de balie Patiëntenregistratie, (010) 291 19 06.

Een afspraak wijzigen

Wilt u uw afspraak wijzigen? Bel dan naar de afdeling waar u de afspraak heeft. Het wijzigen van een afspraak moet u minimaal 24 uur vóór de afspraak doen. Als u uw afspraak op tijd wijzigt, kunnen we nog een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor. 

Een afspraak annuleren

Kan uw afspraak helaas niet doorgaan? Geeft dit dan minimaal 24 uur vóór de afspraak aan de afdeling door waar u de afspraak heeft. Als u uw afspraak op tijd annuleert, kunnen we op dat tijdstip een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.

Meer informatie

Heeft u vragen over uw afspraak, neem dan contact op met de afdeling waar u de afspraak heeft. 

Bekijk ook de pagina Wat neemt u mee? om u goed voor te bereiden.