Uw afspraak maken, wijzigen of annuleren
Een afspraak maken
Om een afspraak te maken in onze ziekenhuis kunt u vanaf 2 dagen (48 uur) na uw doorverwijzing bellen naar de afdeling waar u een afspraak wilt maken. Om u zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen, vragen wij u de volgende gegevens bij de hand te hebben tijdens het gesprek:
- uw verwijsbrief
- uw volledige naam
- uw geboortedatum
- uw adres en telefoonnummer
- de naam van uw huisarts en apotheek
Een afspraakbevestiging ontvangen
Nadat wij met u een afspraak hebben gemaakt, ontvangt u een afspraakbevestiging. Deze ontvangt u per e-mail. Tenzij dit voor u niet mogelijk is. Dan ontvangt u een brief.
Vanuit de e-mail verwijzen wij u naar uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis. Ga naar 'Afspraken'. Open uw afspraak (knop 'Afspraakinformatie') om alle informatie over uw afspraak te zien. Bij 'Persoonlijke informatie' kan uw zorgverlener belangrijke extra informatie over uw afspraak hebben gezet. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken.
Klik hier voor filmpjes en meer informatie over Mijn Maasstad Ziekenhuis.
Is het voor u niet mogelijk om de afspraakbevestiging per e-mail te krijgen? Dan kunt u dit aangeven bij uw zorgverlener en ontvangt u een brief.
Brief
Patiënten die de afspraakbevestiging niet digitaal kunnen ontvangen, krijgen een brief. In de brief vindt u de informatie over uw afspraak. U vindt deze informatie ook in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis.
Een herinnering van uw afspraak ontvangen via BeterDichtbij en SMS
We versturen een afspraakherinnering via de app BeterDichtbij. Zo herinneren we u aan uw afspraak en of u nog iets moet doen om u voor te bereiden. Bijvoorbeeld dat u eerst moet bloedprikken. Heeft u een vraag over uw afspraak? Dan kunt u die ook gelijk stellen via BeterDichtbij. Klik hier voor meer uitleg over BeterDichtbij.
Wilt u 2 dagen voor de afspraak ook via SMS een herinnering ontvangen van uw afspraak? Geef dit dan aan in uw patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis bij Mijn gegevens, Mijn toestemmingen. Of u kunt dit aangeven bij de balie Patiëntenregistratie, (010) 291 19 06.
Een afspraak wijzigen
Wilt u uw afspraak wijzigen? Bel dan naar de afdeling waar u de afspraak heeft. Het wijzigen van een afspraak moet u minimaal 24 uur vóór de afspraak doen. Als u uw afspraak op tijd wijzigt, kunnen we nog een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.
Een afspraak annuleren
Kan uw afspraak helaas niet doorgaan? Geeft dit dan minimaal 24 uur vóór de afspraak aan ons door. Als u uw afspraak op tijd annuleert, kunnen we op dat tijdstip een andere patiënt helpen. Alvast bedankt daarvoor.