Veilig contact met uw zorgverlener met de app BeterDichtbij
Het Maasstad Ziekenhuis gaat steeds digitaler werken. We kunnen zo makkelijker zorg op afstand leveren, zodat u niet altijd naar het ziekenhuis hoeft te komen. Met de app BeterDichtbij hebben we veilig contact met u.
Op onze poliklinieken kunt u als patiënt gebruikmaken van de BeterDichtbij app. Heeft u een mail met een uitnodiging ontvangen? Dan kunt u de app downloaden op uw mobiele telefoon en uw registratie doorlopen. Vervolgens kunt u veilig berichten sturen naar uw polikliniek én berichten ontvangen. Ook kunt u beeldbellen met uw zorgverlener.
Klik op de afbeelding voor een video over BeterDichtbij (de video opent in een nieuw scherm).
Let op:
- De app is niet geschikt voor noodsituaties. Neem bij spoed direct telefonisch contact op met uw huisarts en/of de polikliniek of het landelijke alarmnummer 112.
- Een korte vraag stellen via BeterDichtbij kost geen geld. Als het contact (beeldbellen of uitgebreide vraag stellen) gezien wordt als vervanging van een consult in het ziekenhuis, dan kan het vallen onder uw eigen risico van uw verzekering. U moet hier dan zelf voor betalen.
Meer informatie over de kosten en vergoeding van zorg vindt u op onze website via Kosten en vergoedingen - Maasstad Ziekenhuis Rotterdam en Uw verzekering - Maasstad Ziekenhuis Rotterdam.
Twijfelt u of iets onder uw eigen risico valt? Vraag dit dan aan uw zorgverzekeraar.
Lees meer over BeterDichtbij in de folder BeterDichtbij.
Extra informatie
Inschrijven voor BeterDichtbij
Om u te registreren bij BeterDichtbij volgt u de stappen in de video hieronder (let op: de video opent in een nieuw scherm). De stappen staan ook in de BeterDichtbij folder.
Beeldbellen via BeterDichtbij
Via BeterDichtbij kunt u beeldbellen met uw zorgverlener. Uw polikliniek kan u uitnodigen voor een beeldbelafspraak. Uw behandelaar belt u dan via de beveiligde app.
Bekijk de video hoe beeldbellen werkt (let op: de video opent in een nieuw scherm).
Check voordat u een beeldbel afspraak heeft onderstaande handleiding voor uw mobiele telefoon. Hiermee checkt u of uw mobiele telefoon goed staat ingesteld en weet u wat u moet doen als uw zorgverlener u belt via BeterDichtbij.
Handleiding:
Meer informatie over beeldbellen vindt u op deze pagina op de website van BeterDichtbij.
Heeft u hulp nodig?
Kom langs bij Patiëntenvoorlichting in de centrale hal van het ziekenhuis van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 16.30 uur. U kunt ons ook bellen op (010) 291 15 81.
Heeft u een technische vraag? Kunt u bijvoorbeeld niet meer inloggen of loopt de app vast? Neem dan contact op met BeterDichtbij, de maker van de app. De servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. Telefonisch via (085) 273 53 98 en per mail via service@beterdichtbij.nl.
Voor meer informatie over de BeterDichtbij app kunt u ook terecht op de website van BeterDichtbij.