Samen beslissen over uw behandeling

Wanneer u bij het Maasstad Ziekenhuis in behandeling bent voor reumatoïde artritis beslist u samen met het behandelteam over uw behandeling.

Wij vinden het namelijk belangrijk dat de behandeling bij u als persoon en bij uw leven past. Hoe dat samen beslissen precies verloopt, ziet u in onderstaand filmpje of leest u in de uitleg hieronder.

• Wij willen graag goed weten hoe het met u gaat.
  • Daarom wordt u regelmatig via de e-mail gevraagd om digitale vragenlijsten in te vullen. Deze vragenlijsten hebben verschillende onderwerpen zoals bijv. bewegen, vermoeidheid, kwaliteit van leven, …
  • Tijdens de afspraak met uw behandelaar kunt u samen in ‘Mijn Reuma Overzicht’ de resultaten bekijken en bespreken. Naast de gegevens van de vragenlijsten, kunt u ook de resultaten van medische onderzoeken en uw medicatie in het overzicht zien. Zo weten jullie beiden hoe het nu met u gaat en hoe het eerder met u ging. Hieronder ziet u hoe 'Mijn Reuma Overzicht' eruit ziet.

Samen beslissen over uw behandeling

• Ook vergelijken we de resultaten van uw vragenlijsten anoniem met die van patiënten uit andere ziekenhuizen. Zo onderzoeken we of een behandeling goed werkt. We krijgen zo namelijk informatie over de ervaringen van andere patiënten met dezelfde klachten en dezelfde behandeling.
  • Met alle informatie uit ‘Mijn Reuma overzicht’ kunt u samen met uw behandelaar beslissen welke behandeling past bij wat voor u belangrijk is.