Let op Het kan zijn dat wij u met een anoniem nummer bellen bij een telefonische afspraak.
Uw afspraak
Uw afspraak
U of uw kind komt binnenkort naar het ziekenhuis voor een afspraak. Lees hier hoe u zich kunt voorbereiden op uw (eerste) afspraak in ons ziekenhuis.
Algemene patiëntenfoldersDigitale zorg
Het Maasstad Ziekenhuis wil u de juiste informatie op het juiste moment sturen. Zo heeft u een goed overzicht over en inzicht in uw zorg en gezondheid.
- Digitale middelen helpen hierbij, zoals het patiëntenportaal Mijn Maasstad Ziekenhuis en de app BeterDichtbij.
- Daarnaast is digitale zorg ook duurzamer. We proberen zo min mogelijk folders en brieven te printen.
Hier horen veranderingen bij. Bijvoorbeeld dat u uw afspraakbevestiging per e-mail ontvangt en niet meer per post. Lees hier meer over digitale middelen in het Maasstad Ziekenhuis.
Niet digitaal vaardig of hulp nodig?
Is het voor u niet mogelijk om uw zorg digitaal te regelen of digitaal informatie te ontvangen?
Geef dit dan aan bij uw zorgverlener. Dan ontvangt u uw informatie op papier.
Vindt u het fijn om hulp te krijgen bij het gebruik van digitale middelen?
Kom dan langs bij Patiëntenvoorlichting in de centrale hal. Of bel (010) 291 15 81.
Algemene patiëntenfolders
Vind hier alle algemene folders die belangrijk kunnen zijn bij een eerste bezoek, een afspraak of een opname.
Meer weten?
Afspraak maken, wijzigen of annuleren
Als u een afspraak wilt maken, wijzigen of annuleren neemt dan altijd contact met ons op.
Lees meerAfspraak: wat neemt u mee?
Wanneer u een afspraak in het Maasstad Ziekenhuis heeft, vragen we u een aantal dingen te doen en mee te nemen.
Lees meerMijn Maasstad Ziekenhuis
Mijn Maasstad Ziekenhuis is het patiëntenportaal waarmee u overal toegang heeft tot uw medische gegevens, afspraken, herhaalrecepten en u kunt vragen stellen aan uw zorgverlener. Ook kunt u zelf uw persoonlijke gegevens aanpassen en zich hier voorbereiden op uw afspraak.
Lees meerVeilig contact met uw zorgverlener met de app BeterDichtbij
Het Maasstad Ziekenhuis zet digitale middelen in om onze patiënten de juiste zorg op de juiste plek te kunnen bieden.
Lees meerKosten en vergoedingen
Komt u binnenkort naar ons ziekenhuis? Of bent u al patiënt? Hier vindt u informatie over de kosten van de zorg.
Lees meerRechten en plichten
Als u in ons ziekenhuis komt, doen wij er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. We zetten ons in voor de beste zorg en behandeling. Dat doen we samen met u.
Lees meerToestemming geven
Als patiënt van het Maasstad Ziekenhuis kunt u gevraagd worden om toestemming te geven voor diverse doeleinden.
Lees meerSamen beslissen
Goede zorg begint bij een goed gesprek tussen u en de zorgverlener. Vertel wat u belangrijk vindt, dan krijgt u de zorg die bij u past!
Lees meerWachttijden
De wachttijd voor een een bepaalde polikliniek, onderzoek of behandeling is de kortste toegangstijd in het Maasstad Ziekenhuis. Hebt u bij het maken van een afspraak de voorkeur voor een bepaalde arts, dan kunnen de wachttijden afwijken van wat op de wachtlijsten staat.
Lees meer