Video's bevallen in het Maasstad Ziekenhuis

Bent u benieuwd hoe het is om te bevallen in het Maasstad Ziekenhuis?

Deze films laten u zien dat alle zorgprofessionals; verloskundigen, gynaecologen, verpleegkundigen en kraamverzorgden om u heen staan om u te begeleiden, steunen, gerust te stellen, coachen en te handelen waar nodig tijdens uw bevalling.
Wij zijn er voor u, uw partner en de kleine!

Neem een virtueel kijkje in de verloskamer

Video: Kijkje in de verloskamer

Let op, er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen die nog niet in de film zijn opgenomen.
Bijvoorbeeld bij pijnbestrijding is er nu ook walking epiduraal en draadloos CTG mogelijk.

Verloskundige Djanifa aan het woord

Verloskundige Djanifa (Verloskundige Zuidwijk) vertelt hoe zij vrouwen begeleidt op hun reis naar het moederschap. Zowel bij de zwangere thuis als in het ziekenhuis begeleid zij vrouwen en hun partner tijdens de bevalling.

Video: Verloskundige Djanifa aan het woord

Samenwerking verloskundigen en gynaecologen

Lezing door gynaecoloog Jolise Martens over de samenwerking tussen verloskundigen en gynaecologen. Zij gaat ook in op de begeleiding, steun, coaching en waar nodig het handelen tijdens uw bevalling door zorgprofessionals.

Video: gynaecologen staan voor jou klaar

Kraamverzorgster Mirelle aan het woord

Kraamverzorgster Mirella van Kraamzorg Rotterdam vertelt over haar ervaringen als kraamverzorgende. Zij vertelt wat een kraamverzorgster voor u, uw baby en uw partner kan betekenen tijdens en na de bevalling.

Video: een kijkje in de wereld van een kraamverzorgende

De vormen van verdoving (anesthesie)

In deze film vertellen we hoe het gaat als u verdoving krijgt in het Maasstad Ziekenhuis. Bij een bevalling is niet alle informatie uit deze film van toepassing. Hieronder geven we aan welke delen het belangrijkste zijn.

Ruggenprik bij een keizersnede (spinale anesthesie) > van minuut 2.42 tot ongeveer 4.22.

In het filmpje kunt u zien hoe een ruggenprik geplaatst wordt bij een keizersnede. Door de verdoving merkt u niets van de keizersnede, maar als u dat wilt, kunt u op schermen meekijken naar de geboorte van uw kind.

Ruggenprik bij een bevalling (epidurale anesthesie) > van minuut 4.25 tot ongeveer 5.28

In het filmpje kunt u zien hoe een ruggenprik geplaatst wordt als pijnbestrijding tijdens de bevalling. De ruggenprik wordt in de onderrug geplaatst, in het filmpje ziet u een plaatsing in de bovenrug.

De verdoving werkt tot het eind van de bevalling en hierdoor voelt u bijna niets meer van de pijn van de weeën. Op het moment van de ontsluiting voelt u wel de druk van het hoofdje van de baby. Dit gevoel is ook nodig om uiteindelijk te kunnen persen.