09-02-2018

Ambitieuze jonge medewerkers starten ‘JongMaasstad’

Een aantal ambitieuze jonge professionals van het Maasstad Ziekenhuis is ‘JongMaasstad’ gestart. Deze vereniging verbindt jonge medewerkers – van verpleegkundigen, artsen en medewerkers tot ondersteunende afdelingen – met elkaar. Met een frisse blik en boordevol ambitie wil JongMaasstad een bijdrage leveren aan de zorg van de toekomst, door de verbinding met elkaar te zoeken en elkaar te inspireren het beste uit jezelf te halen.

Verbinding, verdieping en vermaak
Jonge medewerkers kunnen door JongMaasstad hun collega’s gemakkelijk vinden, hun enthousiasme delen en elkaar in een andere setting spreken. Ook buiten het ziekenhuis kijkt JongMaasstad naar de verbinding. Onder andere binnen de zeven Santeon-ziekenhuizen wordt gekeken naar een samenwerking met de jongverenigingen. Daarnaast biedt het hen de mogelijkheid zich te ontwikkelen op persoonlijk vlak. Nieuwe trends en ontwikkelingen binnen de gezondheidszorg worden aangereikt, kritisch denken wordt gestimuleerd, vaste denkpatronen worden doorbroken, symposia en workshops worden georganiseerd. Om de samenwerking en impact hiervan te vergroten, doet JongMaasstad dit in afstemming met de organisatie. Ook worden, na het werk, gezellige activiteiten georganiseerd zoals een barbecue of sportactiviteit.

Officiële start
Deze week ging JongMaasstad officieel van start. Eén van de deelnemers: “Het Maasstad Ziekenhuis is een complexe, veeleisende en uitdagende omgeving. Het is voor jonge medewerkers niet altijd eenvoudig om daarbinnen aansluiting te vinden en traditionele structuren te doorbreken. Door onze krachten, passie en energie te bundelen inspireren we zowel elkaar als de organisatie, met het doel de activiteiten van het Maasstad Ziekenhuis verder te verbeteren en daarmee meerwaarde te creëren voor de patiënt.”

Foto’s: de eerste bijeenkomst – waar veel jonge medewerkers aan deelnamen – vormde de officiële aftrap van JongMaasstad