Kosten en vergoedingen
Komt u binnenkort naar ons ziekenhuis? Of bent u al patiënt? Hier vindt u informatie over de kosten van de zorg. Het Maasstad Ziekenhuis heeft de afgelopen jaren contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars.
In verband met het coronavirus (COVID-19) is de zorgadministratie gedurende de lockdown telefonisch niet bereikbaar. U kunt uw vragen naar ons e-mailen. Ons streven is deze binnen 5 werkdagen te beantwoorden.
- facturatie@maasstadziekenhuis.nl: vragen over een factuur die u rechtstreeks van het Maasstad Ziekenhuis heeft ontvangen.
- dbcinfo@maasstadziekenhuis.nl: vragen over tarieven of een zorginhoudelijke vraag.
- debiteurenbeheer@maasstadziekenhuis.nl: vragen over de betaling van uw openstaande factuur/facturen.
Budgetpolissen
Wij willen u er op attenderen dat er ook in 2021 budgetpolissen bestaan (zoals het ‘Zilveren Kruis Basis Budget’). Deze verzekeringen betalen vaak niet (helemaal) de zorg in ons ziekenhuis. U kunt dit controleren in de polis van de verzekering of u kunt het vragen bij de verzekering of in het ziekenhuis. Als de verzekering de kosten niet (helemaal) betaalt, moet u betalen bij de Informatiebalie onverzekerde zorg in de centrale hal voordat u naar de afspraak gaat Voor meer informatie zie Contract zorgverzekeraars hieronder.
Uw verzekering
- Basiszorg
- Aanvullende zorg
- Eigen risico
- Telefonisch of e-mail consult
- Als u niet verzekerd bent
- Inschrijven/wijzigingen van gegevens
- Meer informatie
Verwijsbrief
- Verwijzer
- Geldig
- U wilt zonder verwijsbrief toch behandeld worden
- Vervolgafspraken
- Meer informatie
Contract zorgverzekeraars
- Budgetpolis
Tarieven en nota’s
- Actuele prijslijst
- Informatiebalie onverzekerde zorg
- U krijgt een nota met een wegblijftarief. Waarom?
- Uw zorgnota
- Meer informatie