29-12-2018

Spoedeisende Hulp Maasstad Ziekenhuis weer open

UPDATE: De Spoedeisende Hulp van het Maasstad Ziekenhuis is weer open. Zaterdagavond 29 december was deze tijdelijk dicht tot middernacht, aanleiding was dat er omstreeks 19.30 uur rook uit het plafond kwam. De brandweer werd opgeroepen, uit voorzorg kwam zij direct met meerdere voertuigen. De patiënten die op de Spoedeisende Hulp aanwezig waren, zijn elders in het ziekenhuis opgevangen. Dit heeft niet tot problemen geleid. Een korte interne stroomstoring bleek de oorzaak, dit is inmiddels opgelost.

Door de stroomstoring was echter apparatuur op de Spoedeisende Hulp beschadigd geraakt, zoals monitoren en ECG-apparatuur. De defecte apparatuur is inmiddels zoveel mogelijk vervangen, de rest volgt op korte termijn.

Alle andere afdelingen van het Maasstad Ziekenhuis en de Huisartsenpost ondervonden geen hinder van de stroomstoring, de zorgverlening ging daar gewoon door.