01-05-2020

Feyenoorder Steven Berghuis geeft aanvoerdersband aan Maasstadters

Er wordt niet gevoetbald in de Kuip en daarom staat Feyenoordaanvoerder Steven Berghuis zijn aanvoerdersband af aan aanvoerders van de samenleving. Peter Langenbach, voorzitter raad van bestuur en Hans van den Bout, intensivist en medisch manager van de Intensive Care, ontvingen de bijzondere band vandaag uit handen van de stadionspeaker van Feyenoord Peter Houtman.

Sterker door strijd
Het was een grote verrassing toen de spelersbus het voorplein van het Maasstad Ziekenhuis opdraaide. Peter Langenbach, Hans van den Bout en twee verpleegkundigen van de Intensive Care, allemaal groot Feyenoordfans, wisten niet wat ze zagen. Peter Houtman overhandigde niet alleen een aanvoerdersband, maar sprak ook zijn grote waardering uit voor de medewerkers van het Maasstad Ziekenhuis, die letterlijk dag en nacht werken om het coronavirus te verslaan. “Aanvoerders maken het verschil en staan er op de momenten dat ze er moeten staan. Ze werken samen met hun team. Dat team dat zijn jullie en met deze aanvoerdersband willen we dit extra onderstrepen”, aldus Peter Houtman.

Team Maasstadters
Peter Langenbach en Hans van den Bout reageerden trots en enthousiast. “Het doet ons goed om te zien dat er zoveel waardering is voor de zorg. Deze band is niet alleen voor ons, maar voor alle Maasstadters. We hebben de afgelopen tijd een top prestatie geleverd met z’n allen en dat zullen we ook blijven doen. We zijn trots op alle medewerkers en op wat we met elkaar voor elkaar hebben gekregen. Daarom is deze aanvoerdersband voor iedere Maasstadter."