04-02-2020

Haardonatie actie Wereldkankderdag

Met veel plezier en grote voldoening kijken wij terug op de tweede haardonatie actie in het Maasstad Ziekenhuis.

Wat een opkomst en wat een prachtige berg vlechten! Daar kunnen we samen met Stichting Optimale Ondersteuning bij Kanker (Stichting OOK), veel mensen die hun haar verliezen als gevolg van chemotherapie een groot plezier mee doen. We bedanken alle haardonateurs voor hun prachtige gebaar en alle kappers voor het knipwerk dat zij vrijwillig kwamen doen.

Alle haardonaties gaan nu naar Aderans Hair Center en naar de Nederlandse Haarstichting. Zij maken er mooie haarwerken van. Wij hopen dat die troost bieden in een moeilijke tijd.

De haardonatie actie was ook niet mogelijk geweest zonder de sponsoren. BARTS, Stichting Vrienden Maasstad Ziekenhuis, Vebego International B.V., Meesterbakker Uljee, Vermaat Groep B.V., Geestpotplanten, allemaal hartelijk dank!

Initiatiefneemster Heleen, donateur Esmee en voorzitter raad van bestuur Peter Langenbach geven het startsein voor de haardonatie actie in het Maasstad Ziekenhuis

Ook heel veel kinderen doneren hun haar tijdens Wereldkankerdag in het Maasstad Ziekenhuis

Minimaal 30 cm haar en ongeveer acht haardonaties zijn nodig voor één haarwerk

Masseurs