23-09-2020

“Mijn vriend vertelt iedereen dat ik gescout ben door Feyenoord”

Eindelijk zijn ze begonnen. De deelnemers van Fitter met Feyenoord hebben er zin in. Door corona werd de start van het programma uitgesteld, maar nu moeten ze vol aan de bak. De komende weken, 12 in totaal, wordt in de Kuip door 24 medewerkers en 24 patiënten van het Maasstad Ziekenhuis gewerkt aan een gezonde en verantwoorde leefstijl.

De Rotterdamse voetbalclub Feyenoord en het Maasstad Ziekenhuis willen de deelnemers op weg helpen naar een betere kwaliteit van leven. Iedere maandagavond wordt er onder begeleiding van professionele trainers van Feyenoord getraind. “Mijn vriend zit trots tegen iedereen te verkondigen dat ik gescout ben door Feyenoord”, vertelt deelnemer Lisa van den Hoek uit Capelle aan den IJssel lachend.

"Ik ga er vol voor"
Lisa is 30 jaar en heeft kort geleden een gastric bypass operatie gehad, waardoor ze meer dan 50 kilo is afgevallen. “Elke maandag afgemat worden lijkt me best lekker. Dat vind ik super tof. Ik ben ook niet iemand die half meedoet, dus ik ga er vol voor”, zegt ze vastbesloten.

Op het programma staan circuittrainingen, looptrainingen en boksen, maar ook theorielessen over een verantwoorde leefstijl zoals ‘beweegplezier en doelen stellen’, ‘lichaamssamenstelling, voeding en het belang van rust’ en ‘stress en time management’. “Ik wil er nog wel 9 kilo af en fitter worden, maar ik doe vooral mee om mentaal goede ondersteuning te krijgen, waardoor ik het sporten dat ik nu doe vol kan blijven houden”, besluit Lisa.

Tot aan de eindmeting
Alle deelnemers krijgen twee keer een uitgebreide gezondheidscheck en gebruiken gedurende de 12 weken een smartwatch en een beweegapp voor het meten van hun activiteiten. Het programma sluit af met een eindmeting.