17-12-2021

Maasstad Ziekenhuis en FoodforCare ondertekenen samenwerkingscontract

Het Maasstad Ziekenhuis en FoodforCare, onderdeel van de Eetgemak Groep, hebben onlangs een meerjarige samenwerking ondertekend. Doel van de samenwerking: Het versnellen van herstel bij patiënten door verse kwaliteitsvoeding en het verhogen van de gastvrijheidsbeleving.

Martine Staat, teamleider patiëntenvoeding in het Maasstad Ziekenhuis;De belevingswereld van patiënten is ons uitgangspunt en daarom moet Eten & Drinken doelgroepgericht en toekomstgericht worden aangeboden, met de gast centraal. We willen voorop lopen, stellen onszelf hoge doelen, nemen geen genoegen met middelmaat en overtreffen waar mogelijk verwachtingen”.

Goed eten is belangrijk. Het draagt bij aan het welzijn en herstel van de patiënt. Voor de opgenomen patiënten in het Maasstad Ziekenhuis wordt de zorgvuldig uitgebalanceerde voeding van FoodforCare ingezet binnen het huidige voedingsconcept MAASS (Met Aandacht Aan Smaak en Service). Het concept is vierledig:

1. Het leveren van verse gerechten van de hoogste kwaliteit.
  2. Meer aandacht voor training en opleiding voor de medewerkers patiëntenvoeding.
  3. Het positief prikkelen van alle zintuigen door het serveren van op de patiënt afgestemde gerechten en tussendoortjes aan tafel op de kamer, op bed als het niet anders kan, of in een ontmoetingsruimte.
  4. Geserveerd op hotelservies voor extra kwaliteitsbeleving.

Siebe Geerdsema, FoodforCare; “FoodforCare vindt dat iedere patiënt iedere dag recht heeft op lekker eten en drinken wat aantoonbaar het herstel bevordert. Daarnaast moet het eten en drinken een prettige en smaakvolle beleving voor de patiënt in het Maasstad Ziekenhuis worden”.

Ronald Holtzer Eetgemak; “Wat een mooie stap voor de gasten van het Maasstad Ziekenhuis met deze keuze voor verse voeding op maat”.