01-12-2021

Uw informatie is in veilige handen in het Maasstad Ziekenhuis

Onlangs heeft het Maasstad Ziekenhuis het certificaat NEN7510 behaald, het keurmerk voor informatiebeveiliging in de zorg. Hiermee voldoet het ziekenhuis aan de wettelijke bepalingen voor het veilig omgaan met informatie rondom medewerkers, patiënten en derden.

Veilig en verantwoord

Iedereen die in het Maasstad Ziekenhuis werkt of onder behandeling is moet er op kunnen vertrouwen dat er in alle situaties veilig en verantwoord wordt omgegaan met hun privacy gevoelige informatie. Met het NEN-7510 certificaat is het voor iedereen duidelijk dat het Maasstad Ziekenhuis professioneel omgaat met het onderwerp “informatiebeveiliging”.

Uitgebreide certificering

Het Maasstad Ziekenhuis is gecertificeerd voor informatiebeveiliging bij

• het leveren van ziekenhuiszorg aan patiënten
  • het opleiden van (zorg)medewerkers én
  • het doen van wetenschappelijk onderzoek.

Trots

“Het Maasstad Ziekenhuis heeft de laatste jaren extra geïnvesteerd in het onderwerp informatiebeveiliging.  Voortdurend verbeteren we onze processen en besteden we aandacht aan het bewustzijn rondom informatiebeveiliging. Het behalen van het certificaat is een prestatie waar iedereen met recht trots op mag zijn!”, aldus Dennis Verschuuren, Information Security Officer van het Maasstad Ziekenhuis.

Certificaat

Volg deze link om het certificaat van het Maasstad Ziekenhuis te bekijken.

(Scroll naar “Wie zijn gecertificeerd?’ en zoek in de lijst naar ‘Stichting Maasstad Ziekenhuis’)