02-12-2022

Maasstad Ziekenhuis en Ikazia Ziekenhuis willen samen Beschermde Wiegkamer realiseren

Stichting Beschermde Wieg, Maasstad Ziekenhuis en het Ikazia Ziekenhuis slaan de handen ineen voor de realisatie van de Beschermde Wiegkamer in het Maasstad Ziekenhuis en hebben hierbij hulp nodig.

In Rotterdam-Zuid wordt één op de acht kinderen in zorgelijke omstandigheden geboren. Die omstandigheden kunnen zó zorgelijk zijn dat de moeder besluit om haar kind af te staan en op een onveilige plek achter te laten. De Beschermde Wiegkamer is een kamer waar een moeder heen kan gaan als ze (anoniem) hulp of een veilige plek zoekt voor haar pasgeboren baby.

Samenwerking

Stichting Beschermde Wieg, Maasstad Ziekenhuis, Ikazia Ziekenhuis en meer dan 25 verloskundigenpraktijken in de omgeving onderstrepen de noodzaak van de realisatie van deze kamer.

Zij zien dagelijks kwetsbare zwangere vrouwen die ongepland en ongewenst zwanger zijn. Er zijn ook vrouwen die geen hulp durven te zoeken tijdens de zwangerschap of bevalling. Vaak zijn ze bang voor hun eigen leven of dat van hun ongeboren kind. De kamer is het laatste redmiddel om er voor te zorgen dat een moeder in nood haar kind veilig achter kan laten in een omgeving waar direct (medische) hulp beschikbaar is.

Help ons met de realisatie van de kamer

Om de Beschermde Wiegkamer mogelijk te maken, zijn we op zoek naar donateurs.  Op www.steunmaasstadziekenhuis.nl/wiegkamer kunnen mensen een bedrag naar keuze doneren voor de Beschermde Wiegkamer. Alle beetjes helpen!

Zie voor meer informatie over de Beschermde Wiegkamer deze video.